Co s mastnými vlasy

Jak vyzrát na mastné vlasy, to je problém, který mě trápí od dětství. Když jsem byla dítě, vlasy se mi sice mastily hodně a k tomu jsem měla hodně lupy, ale bylo mi to fuk.. pak jsem se začala 'pozorovat' a chtěla jsem s tím něco udělat.

Když se vám opravdu hodně mastí vlasy, je těžké s tím jen tak něco udělat. Zkoušela jsem různé babské rady. Například si můžete udělat odvar z listu kapradiny, nechat zchladnout a vlažným odvarem vlasy oplachovat. Stejně poslouží i kopřiva. Po bylinkách jsem měla vlasy na pohled zdravější a lesklejší, ale na maštění mi ani při dlouhodobém používání nepomohly.


A tak nastoupila chemie a nakonec jsem
 zakotvila u několika výrobků, které střídám, a výsledek je celkem uspokojivý. Vlasy si sice myji ob den, někdy denně, ale lepší už to asi nebude. 




Příjemným překvapením je  pro mě Garnier Ulrta Doux s výtažky z lípy, který je vhodný pro normální až mastné vlasy. Ve svém okolí jsem na všechny šampony od Garnieru neslyšela pozitivní reakce, ale tenhle jsem si ze zvědavosti koupila a byla jsem spokojená. Šampon krásně svěže voní po lípě, jako byste stáli pod rozkvetlým stromem.. nedělám si iluze, že by šampon viděl cokoliv přírodního, ale účinkuje obstojně. Stačí malé množství a hezky namydlí celou hlavu. Vlasy vydrží nezmaštěné dva dny. Ve výprodeji seženete menší balení cca za 40Kč, vetší balení vás vyjde ještě výhodněji.

Ještě bych měla dodat, že si pokaždé hlavu myji dvakrát. Namočím, namydlím, opláchnu a celý postup ještě jednou opakuji. V jakémsi rozhovoru to doporučovala nějaká profi kadeřnice. Prý, když máte vlasy hodně mastné, slepené lakem, suchým šamponem atd., nemá šampon šanci při jedné aplikaci všechny ty nečistoty odstranit a ještě vlas ošetřit a vyživit. Tak proto mi ta moje kadeřnice myje hlavu vždycky dvakrát..


Dalším šamponem, který bych doporučila pro mastné vlasy, je Oriflame Nature Secrets s kopřivou a citronem. Šampon báječně svěže voní, není to taková nepříjemná vlezlá vůně levných kopřivových šamponů. Umyje taky solidně a po celý den máte takový svěží pocit... Vlasy vydrží pěkné většinou jeden den, když se daří, tak dva. Ve slevě pořídíte za 79Kč, běžná cena 109Kč.




Asi nejlepším šamponem, který v současnosti používám, je Henna antibakteriální šampon proti lupům. Na obalu sice nese nápis přírodní kosmetika, ale první složkou šamponu je hned nějaký sulfát, či co.. Každopádně účinky jsou více než dobré. Šamponu stačí malinko, výborně pění a člověk má pocit krásně umytých vlasů. Vůně je taková bylinková, takže přeci jenom věřím, že šampon někdy něco přírodního viděl. Vlasy mi po něm zůstanou pěkné dva dny. Šampon seženete za 89Kč ve dvou variantách.


Od stejného výrobce, jako je šampon, seženete i  masku na vlasy. Ne, že bych si na takovéhle věci nějak potrpěla, ale zvědavost mi nedala a zkusila jsem.. 




V krabičce jsou 4 pytlíčky, každý vystačí na jednu aplikaci na středně dlouhé vlasy (což mohu potvrdit). V pytlíku je směs bylinek ( já nejvíce cítím kopřivu) a henny, která regeneruje poškozené vlasy a dodá jim lesk.  To také můžu potvrdit. Poškozené vlasy sice nemám, ale po použití masky mohu říct, že jsou lesklejší a celkově vypadají lépe. Jediné, co mi vadí, je aplikace. 




Umícháte si hustší, zelenou kašičku (nevypadá to moc lákavě), aplikujete na vlasy, zabalíte do přiloženého igelitu a necháte působit. Odrazuje mě doba působení.. doporučuje se až 6 hodin, což jsem nikdy nevydržela. Většinou jsem masku smyla po 2 hodinách, ale jakýsi efekt to bezesporu mělo. Jediné, co mi na masce opravdu vadí, je, že se strašně špatně z vlasů vymývá. Kousíčky kopřiv a čehosi dalšího ve vlasech ulpí opravdu dlouho, takže pořádného umytí dosáhnete tak na třetí našamponování. Samozřejmě nejlépe šamponem Henna.. Aplikace se má provádět jednou za měsíc. Cena balení je kolem 109Kč. 


Když se mi do rána zmastí vlasy a já nemám čas, nebo se mi nechce je mýt, mám v záloze suchý šampon. Od té doby, co Syoss uvedl na trh svůj suchý šampon, všichni se z něj můžou zbláznit, jak kdyby před tím nikdy nic takového nebylo.. Syoss jsem zkusila, ale přijde mi nic moc, balení malé, voní jako dětský zásyp a je předražený. Balení (nevím, jak velké) stojí kolem 120Kč, dnes už možná i víc.



Raději dávám přednost levnějším suchým šamponům. V DM seženete od jejich vlastní značky Balea 200ml balení šamponu za cca 60Kč. Voní příjemně, neslepuje a jde dobře vyčesat.
I Rossmann nabízí svůj vlastní suchý šampon. Taktéž 200ml koupíte kolem 50Kč a můžu říct, že poslouží výborně.

A to by bylo z mojí momentální vlasové péče vše. Všechny zmíněné výrobky mám po několikáté a jsem spokojená, takže vám je mohu jen a jen doporučit.

Hezký den! :)

Komentáře

  1. Krásný článek, právě jsem si koupila ten šampon Henna a hned ho půjdu zkusit :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!