Jak vyzrát na afty

Už od raného dětství trpím ve velkém na afty. Pro ty šťastlivce, kteří nemají ponětí, co to je, uvedu, že se jedná o hodně bolestivý zánětlivý vřídek v ústní dutině. Aft může být jen pár milimetrů malý, nebo také několik centimetrů velký. Obrázek raději přidávat nebudu- je to pěkný hnus- případní zájemci si určitě vygooglují sami. Afty jsou virového původu a  vznikají při snížené imunitě, takže jsem se jako malá ládovala ovocem a různými potravinovými doplňky, ale nic nepomohlo.  Zubařka ze mě byla zoufalá a předepisovala mi různé potravinové doplňky, ale taktéž bez úspěchu.

Všichni mě sice uklidňovali, že afty s přibývajícím věkem zmizí, ale nestalo se tomu tak. (Nedávno mě táta ‚uklidnil‘ slovy, že po čtyřicítce se to určitě zlepší. Vtipálek jeden!).  Ale alespoň jsem narazila na docela slušnou prevenci proti vzniku aftů. Googlila jsem a na radu uživatelů jakéhosi diskusního fóra jsem si koupila Echinaceu, neboli třapatku nachovou. Jedná se o rostlinu, která obsahuje látky podporující imunitní systém. Na krátkou dobu jsem se opravdu aftů zbavila, ale zhruba po měsíci Echinacea přestala účinkovat.




Echinacea je i  pěkná okrasná květina.
zdroj

Musela jsem přejít na něco ‚tvrdšího‘.  A tím byl Super Acidophilus Plus 6 miliard od české firmy Klas.  Výrobek obsahuje laktobacily a slibuje posílit střevní mikroflóru, zlepšit zažívání a pro mě tak důležitou imunitu. 60 tablet tohoto potravinového doplňku pořídíte kolem 450 korun (pokud máte možnost, raději kupujte přes internet). Doporučuje se užívat 1- 3 tablety denně, ale při pravidelné kůře jedna tableta denně bohatě stačí.




A teď k účinkům. Stojí to za to? Ano! Dříve jsem mívala 3- 4 velké bolestivé afty týdně, hodně dlouho se hojily (třeba i měsíc) a všelijak mi znepříjemňovaly život.  Acidophilusu jsem využívala skoro dvě balení a můžu tak zodpovědně říct, že se mi afty tvoří opravdu minimálně. Zhruba jednou za měsíc se mi udělá jeden malý, který se začne v průběhu 2- 3 dnů sám hojit.

Pokud trpíte na afty, opary, či jenom potřebujete posílit imunitu a srovnat zažívání, za mě vám mohu Super Acidophilus Plus 6 miliard jedině doporučit! (Ještě dodám, že doplněk je k dostání i v ‚silnější‘ verzi Super Acidophilus Plus 10 miliard, která obsahuje větší množství laktobacilů).

Co dělat, když se vám aft vytvoří a jak se ho co nejrychleji zbavit vám povím zase někdy jindy.

Hezký den! :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!