Už nikdy víc..! (2)

Netušila jsem, jak rychle přibude do téhle rubriky další zástupce. Jak jste si mohli přečíst, zhruba před dvěma týdny jsem si pořídila sadu Vichy Normaderm. Z výhodné koupě jsem měla obrovskou radost, která jako obvykle netrvala dlouho a já skončila poprvé v životě na kožním..

Tak vás si, miláčkové, už nikdy nekoupím..!

Ale popořadě. Většinou, když přejdu z jedné značky kosmetiky na jinou, vyskočí mi několik menších pupínků. Ok, na to jsem si už zvykla. I po Vichy vyskočily pupínky a já je zahubila Anti akné roll- on od Ryoru a jelo se dál. Po týdnu mazání mi vyskočily 3 velké červené boláky. Au! Znovu jsem hubila pomocí Aknestopu, jak jsem zvyklá. Do druhého dne pupínky uzrály a já je čistýma rukama a kapesníčkem vymáčkla a vydezinfikovala ( vysvětluju to jako debil, aby jste viděli, že jsem nic nezanedbala).



1. stadium: dva docela nevinně vyhlížející pupínky.

Ale ouha! Ráno jsem se vzbudila, bradu a rty oteklé, kolem pupínků rudé kruhy.. Bohužel to byla sobota a v lékárně mi poradili jenom kalciovou mast.



2. stadium:  kolem pupínků se vytvořily rudé hřející boláky. Jsem flekatá jako mochumůrka.


Celý víkend jsem poctivě kalciovkou mazala, otok se trochu zmírnil, ale boláky byly stále výrazně rudé a na dotek teplé (což značí zánět). A hrozivě svědily! Oplachovala jsem odvarem z heřmánku..


3. stadium: před návštěvou kožní. Po kalciové masti nejsou boláky tolik červené,
ale stále jsou na dotek teplé.

V pondělí jsem vyrazila na polikliniku za kožní. Po zkoumání mého jídelníčku za poslední dny, léků, co pravidelně užívám atd. paní doktorka usoudila, že za to s jistotou může Vichy. Že se s tím v takovém rozsahu ještě nesetkala, ale evidentně za to může.. paráda! Dostala jsem mastičku s kortikoidy a prášky proti svědění.

4. stadium: po prvním natření léčivou matičkou. Sice se silně lesknu,
ale začervenání a svědění je slabší.


Pořádné účinky prý začnu pociťovat po třech dnech, ale kdy zmizí začervenání, těžko říct.. Doktorka říkala, že je dobře, že jsem přišla, prý po takovýhle alergických reakcích můžou na obličeji zůstat fleky, kterých je těžké se zbavit. Třikrát sláva..

Zodpovědně vám můžu říct, že takhle jsem nevypadala ani v pubertě, kdy mi na obličeji řádily desítky pupínků, ani, když jsem snědla kilo čerstvého ananasu a osypala se po celém těle, ani když jsem měla alergickou reakci na kosmetiku Mary Kay. Vichy všechno tohle předčilo.. Na obličej si tuhle značku už dobrovolně nedám, nehodlám být pravidelným klientem na kožním!

Uznávám, že  moje reakce může být čistě individuální, ale na druhou stranu se nepovažuji za přecitlivělého jedince, kterému by vadilo kde co. Takhle by léčivá kosmetika z lékárny určitě účinkovat neměla.


5. stadium: natírala jsem mastičkou 5 dnů, rudá kola zasvětlala
a už vůbec nesvědí. 

Aneb zdraví patří i pokožce.

Hezký den! :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Kokosák na afty