Záhada 'podkožáků' vyřešena!

Pamatujete, jak jsem si stěžovala na velké podkožní pupínky, které mi hyzdily bradu třeba i čtrnáct dní bez toho, aniž by šly vymáčknout či zlikvidovat jiným rozumným způsobem? Na možný způsob jejich likvidace jsem sice nepřišla, ale zato jsem našla původce těchto nepříjemností!

Na 'podkožáky' jsem začala poprvé trpět letos na jaře. Celý můj obličej i tělo byly obsypány nejrůznějšími svědivými pupínky a vyrážkami. V té době jsem si do svého arzenálu mimo jiné pořídila mycí pěnu s výtažky z neemu od Himalaya Herbal Healthcare. Ač to podle názvu nevypadá, tento produkt není přírodní ani náhodou. Najdete v něm sulfát, BHT i EDTA. To, že se mi při jeho používání vyrazilo na bradě trochu více 'podkožáků' jsem nepřikládala tomuto chemickému koktejlu, ale tak nějak celkovému špatnému stavu pokožky.






Postupně jsem se ale obrátila na přírodní kosmetiku a tak putovala čistící pěna na poličku. Podkožáky jsem trochu vyléčila za pomoci Salcura Antiac a nakonec úspěšně doléčila levandulovým olejem. Během dvou měsíců, co jsem ho denně používala, se mi neudělal ani jeden pupenec. V dobrém rozmaru jsem tak sáhla do opomíjených zásob na poličce s tím, že mi mycí pěna, byť chemická, nemůže ublížit.



Složení není opravu vůbec lákavé.

Ale chyba lávky! Přesně po dvou umytích mě začal obličej svědit a třetí den ráno jsem měla na obličeji dva pupence! Kromě mycí pěny se v mé pleťové péči nic nezměnilo, takže je asi poměrně jasné, kdo za tuhle neplechu může...


Než neemová pěna Himalaya konečně proteče odpadními trubkami, povím vám o ní ještě pár slov. Pěna- tedy vlastně zelená tekutina- je balena v praktické lahvičce s pumpičkou, která tekutinu na pěnu teprve transformuje. Pěna je celkem hutná, krémová a při aplikaci na obličej příjemná. Celkem výrazně voní; tato vůně je cítit i dlouho po smytí, což je dost vlezlé až nepříjemné. Po použití je pokožka hebká, vyčištěná a nepne, to se musí nechat. Na druhou stranu je to asi jediné pozitivum této pěny.




Nepovažuji se za nějakou citlivku, 'chemickou' kosmetiku jsem až na posledních pár měsíců používala celý život a nikdy jsem na ni takovou nepříjemnou reakci neměla (tedy, když pomineme Vichy). Z tohoto důvodu bych si dovolila říct, že pěna HHH je asi opravdu pěkné svinstvo, které pokožce spíše škodí. Amen! A já jdu obsah lahvičky obřadně vylít...

A co vy, jaké máte zkušenosti s Himalaya Herbal Healthcare či konkrétně s touto pěnou? Také vás trápí podkožáky a čím je léčíte?


Hezký den! :)

Komentáře

  1. jojoo, taky jsem je občas po něčem měla - klasicky po použití báze pod MU, do druhého dne jsem osypaná i s podkožákama, a pak po růžovém BB Skin79. myslela jsem, že to bude silikonama, ale ty jsou i v ostatních MU, co používám, a tam se nic neděje. takže tam budou jiné sajrajty (dívala jsem se na cosdna na složení a jsou tam stupně komedogenity)
    jinak je léčím hlavně nešaháním, občas je přejedu nějakým tea-tree roll-onem a hlavně si je jakoby masíruju, pak se rychleji vstřebají. ale *ťuk ťuk*, už se mi dlouho žádný neudělal...

    OdpovědětVymazat
  2. A sakra, já ji zrovna koupila pro ségru k Vánocům :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na každého to snad nebude mít tahle pěna takový drtivý účinek. Znám spoustu lidí, co si ji (i další výrobky HHH) vychvalují.
    Tea tree je fajn, ale pupínek mi většinou jen vysuší a ten jakoby zakrní a ani neuzraje ani nezmizí.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Dobrá pleťová maska. Zn.: V prášku!

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Flíčky po akné? Žádný problém!