Zázračný jezevec

Čtení publikace Ve rtěnce je olovo na mě naštěstí velké následky nezanechalo. Jako jo, sem tam v knížce najdete užitečnou radu na domácí kosmetiku a péči ( to nejzajímavější zde, tady a taky hentam), ale na druhou stranu dokáže četba vyděsit slabší povahy natolik, že si bez podrobného rozboru nekoupí ani pastu na zuby.

Při brouzdání mezi řádky jsem také narazila na vychvalovaný organický balzám na rty Badger lip balm. No, co si budeme říkat. Nová značka, super roztomilý obal, extra příchutě a balzám už byl v košíku. A ne jen jeden!



Už chápete? Roztomilý jezevec v kombinaci se složením nesoucí označení USDA Organic je pro mě dost velkým tahákem. Na kvalitní složení balzámů si potrpím, vazelína mi na rty už nesmí. Sice smutně okukuju šťavnaté krabičky Balea balzámů, ale při vzpomínce na suché rty se vždycky udržím.

Jezevec má velice pěkné složení. Olivový, ricinový a šípkový olej, včelí vosk, Aloe vera, rozmarýnový olej atd. atd. Pro zvědavce přesně:

Base Ingredients: *Olea Europaea (Extra Virgin Olive) Oil, *Cera Alba (Beeswax), *Ricinus Communis (Castor) Oil, *Aloe Barbadensis (Aloe) Extract, and CO2 Extracts of *Rosmarinus Officinalis (Rosemary), *Hippophae Rhamnoides (Seabuckthorn) & *Rosa Canina (Rosehip).

Tangerine Breeze: Essential Oils of *Citrus Tangerina (Tangerine), *Citrus Grandis (Grapefruit), *Citrus Nobilis (Mandarin), *Citrus Aurantium Dulcis (Sweet Orange), and *Salvia Officinalis (Sage).

Lavender Orange: Essential Oils of *Lavendula Augustifolia (Lavender), *Citrus Sinensis (Sicilian Orange), and *Citrus Aurantium Dulcis (Sweet Orange).

Vanilla Madagascar: CO2 Extract of *Vanilla Planifolia (Vanilla).

Pink Grapefruit: Essential Oils of *Citrus Grandis (Grapefruit), *Citrus Aurantium Dulcis (Sweet Orange), and *Cedrus Atlantica (Cedarwood). 
* = Certified Organic (zdroj)

Co mě velice zaujalo je, že některé z extraktů jsou získávány za pomoci oxidu uhličitého. Toto zpracování za studena je mnohem šetrnější, než klasická parní destilace, při které se extrahovaná rostlina zahřívá až k bodu varu. Oxid uhličitý z rostlinek 'vyždíme' olej a další látky, aniž by došlo k jejich zahřátí a tím pádem i částečnému znehodnocení. Výsledný extrakt si tak zachová daleko vyšší množství účinných látek, než při klasickém postupu. Pro velké zvědavce více chemických keců zde.


Ale zpátky k balzámům. Jsou čtyři a jsou krásné. A mají krásné šťavnaté příchutě. Mandarinka, levandule a pomerančem, vanilka a růžový grapefruit. Balzámy ale bohužel jen krásně voní, jsou bezbarvé a po ovoci nechutnají. Vypadají jako 'obyčejný' doma uvařený balzám na rty. Ale.. jsou mnohem lepší!

Balzám při kontaktu s teplou pokožkou doslova taje, ke rtům krásně přilne, díky včelímu vosku také dlouho vydrží. Rty jsou jemné, vláčné a tenhle supr čupr stav vydrží několik hodin. Žádné promazávání co 10 minut. Zdravím Baleu!

Nevím, které složce mám tyto zázračné účinky přisuzovat. Podle složení je Jezevec jako každý druhý balzám.. že by za to mohl šípkový olej? Nevím. Ale jsem maximálně spokojená. Heslo na obale 'Try it. Use it. Never loose it.' opravdu sedí. Kam se hrabe vychvalovaný Burt's Bees! Jezevce jen tak z ruky nedám a budu hlouběji zkoumat další sortiment!

Jste taky tak ujeté na balzámy na rty s příchutí? Znáte americkou značku Badger a jejich kouzelného jezevce?

Hezký den! :)

Komentáře

  1. Hmmm zaujalo a hodně :) kde sji nakupovala, snad jsem nepřehlédla odkaz :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vidíš, odkaz jsem zapomněla hodit:) Kupováno na feelunique.com

    OdpovědětVymazat
  3. To zní dobře! Že by konečně fungující balzám?

    Hezkou sobotu!

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, Tobě taky hezký víkend! :) Zdá se, že ano! A navíc za výbornou cenu..!

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, tak ty jsou fakt roztomilé! Takže podle tebe si mám radši pořídit jezevce než Burtovy včelky? Nad nima jsem totiž uvažovala...

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, Jezevec je dle mých zkušeností lepší. A taky levnější. Na Burt's Bees jsem se těšila, složení pěkné, ale výsledky nic moc..

    OdpovědětVymazat
  7. Já na balzámy na rty moc nejsem, ale šípkový olej je jedním slovem boží!

    OdpovědětVymazat
  8. to je boží! jezevec, to je jak od nás z lesa! už jenom kvůli tomu obalu jsou balzámky must have! :D a jestli jsou ještě k tomu všemu fakt dobré ... nemáš náhodou srovnání s Crazy Rumors? ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Přírodní balzámky mám nejraději. Doteď jsem ujížděla na Crazy Rumors, ale myslím, že si budu muset co nejdříve pořídit tyto jezevce :D Vypadají více než lákavě.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
  10. Liško, o Crazy Rumors jsem psala <"tady">, můžeš si porovnat složení :) Kromě toho, že Jezevec obsahuje rakytníkový a šípkový olej ve složení moc rozdíl nevidím. Crazy Rumors je super, ale dovolila bych si říct, že Jezevec je ještě o pořádný kus lepší!

    OdpovědětVymazat
  11. chcem ich uz asi rok, ale potom si predstavim tu krabicu balzamov co mam doma a vravim si, ze mi ich netreba.... no uvidime... inak od nich mam tie kremy v plechovkach a tiez super, a vooobec som ich nekupovala kvoli obalu... ehm...

    OdpovědětVymazat
  12. Ano, obaly jsou úžasné! A přesně z tohoto důvodu potřebuju balzám po opalování! :)

    OdpovědětVymazat
  13. chjo, to jsem vůbec nechtěla slyšet! :D vím, žes o nich psala, ale chtěla jsem vědět pocitové srovnání, páč složení může být sebekrásnější a i tak výrobek sedět nemusí ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jezevec říkáš, to mě docela láká! :) Ukládám si do podvědomí! ;)

    OdpovědětVymazat
  15. Teda Marti, tohle vypadá na hodně dobrý tip. Děkuji za představení. Jinak jak říkáš - na rty by si člověk měl dávat pozor jako extra hodně. Přesto, že mám balzámky v BIO kvalitě, tak většinu rtěnek už bohužel ne. A někdy jde o tak krásný odstíny, že je ani nemám srdce vyhodit:-(

    OdpovědětVymazat
  16. Jediné štěstí, že já na rtěnky moc nejsem a těch mých 5 kousků používám jednou za uherský rok. Z bio dekorativky jsem zatím nenarazila na nic, co by mě zaujalo. Je to ale škoda..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!