Spotřebováno (jaro 2017)

Po hodně dlouhé době vám ukážu nějaké ty prázdné obaly. Kosmetiku sice normálně používám, jen podíl zajímavých kousků, co bych vám chtěla ukázat, stále rapidně klesá a klesá... ale přesto jsem nashromáždila několik věcí, které za to stojí a několik kousků, o kterých nevím, co si myslet.


 A hned ze začátku to vezmeme trochu zostra s v poslední době oblíbenými maskami May Lindström. Samozřejmě, když jsem zjistila, že si za pár kaček můžu pořídit vzorky, tak jsem pro ně hned běžela. Ale... jako asi jsem měla velká očekávání (kdo by taky u masky za dva litry neměl, že jo?), ale Problem Solver ani Honey Mud mě nějak nenadchly. Nejsou špatné, vyčistí, zklidní, příjemně voní, ale... Problem Solver na mě má trochu více protizánětlivé účinky (zarudlý klubající se pupínek zničil na dvě aplikace), zatímco Honey Mud mi pokožku spíš více vyčistil, vypnul a projasnil. Nicméně nevidím žádnou motivaci ke koupi ani jednoho plného balení, protože tohle samé mi zvládne udělat čistý jíl Argital (pro viditelnější účinky ho ještě říznu práškem z mladého ječmene a je to).

Z oslavovaných značek jsem si ještě odnesla masku Pure od Ÿuli, která z téhle trojice nakonec vyšla asi nejlépe. Vyčistí, zklidní, zažene i nějaký ten pupínek, pleť je projasněná a sjednocená. (to ty ovocné enzymy). A taky mi příjemně voní. Ale... prostě z toho nějak neachám blahem.

Čisticí gel od Farana je na tom podstatně lépe. Koupila jsem si ho, protože mě přestala bavit mycí pěna od Mádary a potřebovala jsem změnu. A nevím proč jsem sáhla po gelu, který mě za běžných okolností vysušuje. Tenhle ale obsahuje šťávu z Aloe vera a pak taky jojobový olej, takže to na obličeji udělá spíš takovou hodně tekutou emulzi než pěnu. A nevysušuje to, v očích neštípe a je to celkově příjemné (o odstranění toho mého nula nula prd líčení se ani zmiňovat nebudu...).

Radost mám i z anti age krému s opuncií od Argandie. Je drahý, obsahuje glycerin (který normálně neberu), ale opravdu mě přesvědčil. Hezky hydratuje, zjemňuje a přitom neucpe (glycerin a oleje mě takhle často zlobí). Mažu jenom ráno na obličej navlhčený růžovkou (večer buď čistý olej/olejové sérum nebo nic) a tak se krém krásně rychle vstřebá a neumastí. V deset se nelesknu jak po olejové koupeli a přesto cítím, že jsem si na obličej dala něco výživnějšího. Ozkoušeno v letním horku i v mrazech (jedno balení mi vydrželo přes 5 měsíců).


Konečně jsem také sáhla po Primaveře. Měla jsem od nich několik vzorků fluidů a sér pro smíšenou a normální pleť, ale ani jeden z nich mě nepřesvědčil. Hodně glycerinu a snad i alkoholu (minimálně z toho byl nepříjemně cítit). Obličej to stáhlo, udělalo to takovou vrstvu a pleť se pod tím za chvíli začala potit, i když venku bylo deset pod nulou.

Mile mě překvapily nové masky od Nobilis Tilia. Čisticí tužbeníková je jako dělaná pro mojí smíšenou pleť, která začíná být na tvářích extrémně suchá a v T- zóně je stále dost mastná a ráda se ucpává. V tužebníkové masce je sice požehnaně glycerinu, ale taky jíl a výtažky z černého bezu, maliníku a tužebníku a taky protizánětlivý zinek. Je příjemná, krémová a nemůžu proti ní říct křivého slova. Účinky mi dost připomíná šalvějovou Martinu, krásně vyčistí, projasní a zklidní. Takže pokud se nevyhýbáte glycerinu tak jako já, rozhodně stojí za vyzkoušení.

Zklidňující avokádová mi zas tak zklidňující a výživná nepřijde, ale na smíšenou pleť je tak akorát. Sjednotí tón, urychlí hojení rozrýpané pleti a zjemní, ale na citlivou nebo suchou pleť bych ji příliš neviděla. Opět, pokud máte lehce smíšenou/normální pokožku a nebojíte se glycerinu, klidně vyzkoušejte. Účinky mi obě dvě novinkové masky přijdou mnohem lepší než detoxikační lipová maska, která mi s pletí nedělala zhola nic a navíc mi byla i dost nepříjemná vůní i konzistencí.

Zklidňující dětský krém proti opruzeninám od Argitalu je skvělý na pupínky a neplechy všeho druhu. Takový přírodní Sudocrem. Fajn je i krém na akné s echinaceou. Byť složení začíná 'Aqua, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Glycerin, ...' je lehký a na pokožce příjemný. Je možné ho máznout na celý obličej v případě většího výsevu pupínků nebo podráždění, zklidní, trochu sjednotí barvu a urychlí hojení pupence. A krásně lehce citrusově voní. To samé bohužel nemůžu říct o obnovujícím růžovém krému, který mi vůní připomíná růžová mýdla z Bulharska. Složení sice začíná totožně jako u předchozího krému, jen soudruzi někde udělali chybu a tenhle růžový krém vám udělá na pleti nepříjemnou neprodyšnou vrstvu alá silikon. Takže jsem nedokázala vnímat nic jiného než tu zaplácnutou zapocenou pleť...


Protože si trb chválila revitalizační masku od Mille Ulivi, musela jsem ji hned honem vyzkoušet. A jo, je to fakt dobrý, ale... Je tam hodně olivového oleje, včelího vosku a glycerinu (takže je to těžší a hodně výživné), nicméně na unavenou pleť v zimě super. Pěkně nakopne, projasní a zároveň vyčistí. Netuším, jaká složka je za tenhle efekt zodpovědná.. extrakt z gardénie? Výtažky z goji? (podle INCI je jich tam fakt málo...) Každopádně když si masku nechám až do úplného vstřebání, pleť vypadá svěže a čistě, jako bych si na ni nejdřív dala svůj oblíbený domácí mix zelený jíl+ mladý ječmen a pak hned šalvějovou Martinu (nebo mátovou jílovou masku od Argandie). Jen je to bez zbytečného matlání a v jednom kroku.

A nakonec jsem vyzkoušela i něco od Havlíka, když už jsem ho dostala. K téhle značce mám už od začátku celkem averzi, protože mi přijde trapné účtovat takové částky za složení typu olej+vosk+máslo. Ale jo, chápu, že se to někomu nechce míchat doma a že ty obaly mají pěkné... Krásná paní mě ale nenadchla ani po vyzkoušení. Byť by tam alkoholu nemělo být mnoho, cítím ho dost výrazně. Do pleti se to moc vstřebat nechce a 'sedí' to na povrchu. Mazala jsem to večer a beztak jsem ráno měla na pokožce takový ten neproniknutelný ulepený glycerinovo silikonový povlak.

Narazily jste v poslední době na něco, co opravdu stojí za vyzkoušení? Jedete v May&spol. nebo vás zanechávají chladné?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru