Moje péče o pleť (jaro 2018)

V péči o pleť teď frčí minimalismus, kdy si na sebe máznete olej, přešplíchnete se hydrolátem a jednou za čas aplikujete masku umíchanou ze surovin ze spíže. Nikdy jsem k jednoduché péči netíhla a bavilo mě toho na sebe mazat kvanta, ale jak se teď tak dívám na poličku, minimalista (alespoň co do počtu kusů a kroků), docela jsem.


Dodržuju docela jednoduchou pečující rovnici: odlíčit a vyčistit, tonizovat a namazat. A občas k tomu přidám nějakou tu (čisticí) masku a/nebo kyselinový peeling.

Moje každodenní rutina je jednoduchá. Ráno opláchnu obličej vlažnou vodou, víc přirozený kožní maz nesmývám a pleť zbytečně nevysušuji. Následně k tonizaci použiju květovou vodu, momentálně je to zrovna meduňka, jindy většinou jedu růži. Hydrolát lehkým poklepáním do pokožky zapracuji a na ještě vlhkou pleť nanesu krém/lotion. Díky nanesení na vlhký obličej se péče rychleji vstřebá a pokud použijete třeba něco mastnějšího, nezanechá to na obličeji nepříjemnou mastnotu.

Protože se moc nelíčím, večerní odličování zvládnu v jednom kroku. Nejčastěji sahám po pěně nebo krémové emulzi. Následně pak pleť dočistím hydrolátem na vatovém tamponku. V zimě a větších mrazech obličej mažu i večer, opět stejným produktem co ráno. V létě a teplejších měsících většinou večerní mazání vynechávám, moje pleť by to nedala a začala by se zvýšeně mastit a ucpávat.

TIP: Tenhle ‚trik‘ mi poradila kamarádka, které se po porodu výrazně zhoršila pleť. Prostě se večer přestala mazat. Pleť odlíčila, lehce tonizovala hydrolátem a dost. To pro mě byla do té chvíle nepředstavitelná věc, večerní mazání prostě musí být... Ale mé pleti to vyhovuje, je méně mastná a problematická. Chce to jen zvolit jemný odličovač a hydrolát/tonikum, abyste pak neměli zbytečně přesušený obličej a pocit, že se musíte akutně něčím máznout.

Jednou za tři dny zařazuji večer čisticí masku, kterou případně doplním kyselinovým peelingem. Obličej odlíčím pěnou, aplikuju na pár minutek peeling, spláchnu a nanesu silnější vrstvu jílové masky. Smyju a na vlhkou pleť aplikuji olej nebo olejové sérum. Jíl má výborné čisticí vlastnosti a vytahuje v pokožky záněty, na druhou stranu dost vysušuje, takže po jeho aplikaci je třeba nanést něco opravdu extra pečujícího a hydratačního.

Moje rutina je jednoduchá, stačí k tomu pár produktů a pleť vypadá skvěle. A i když mě čas od času přepadne nuda a většinu produktů obměním, těchto čtyřech kroků se stále držím.


A teď konkrétněji k používaným produktům.

V poslední době, kdy konečně začalo mrznout, jsem si po roce oblíbila odličovací pěnu s olejem a s výtažky z moringy od Eliah Sahil. Je vhodná spíše pro sušší a zralou pleť, ale teď mi perfektně padne. Pěna má docela výraznou bylinkovou až nahořklou vůni a třeba kolem očí jí vůbec nesnesu, takže celý obličej včetně očního make-upu s ní dáte jen těžko. Jinak je to normální pěna, středně hutná a docela krémová, v lahvičce výrazně zelená (může za to indigo). Na pleti se ale viditelně podepisuje obsah pečujících extraktů a olejů a na chladnější období je super. Plné složení zde.

K tonizaci používám květovou vodu. Neobsahuje alkohol a je jemná, přesto póry hezky stáhne a urychlí vstřebávání krému/oleje. Momentálně mám na poličce meduňkovou vodu od švýcarské Farfally. Silnými zklidňujícími účinky i vůní mi trochu připomíná mix levandule a heřmánku. Voní hodně bylinně a trochu zemitě, takže pokud si chcete vybrat svůj první hydrolát, rozhodně po ní nesahejte, ta vůně by vás mohla zaskočit. Raději sáhněte po růžovém hydrolátu, který je krásně voňavý a navíc vhodný pro všechny typy pleti.


I když je zima, mažu docela lehce se šalvějovým lotion od Martiny Gebhardt. Když se ale podíváte na složení, je to docela výživný kousek plný olejů a másel. Voní výrazně bylinkově, trochu nahořkle a dost specificky, prostě jako všechny produkty od Martiny. Je to díky obsahu spagyrických esencí, které vznikají tak trochu alchymisticky a nevyužívají pouze vybranou část rostliny, ale rostlinu celou.


Maska pro mě už docela dlouhou dobu znamená jílovou masku, kterou si umíchám sama doma. Dvě lžičky čistého zeleného jílu a trochu vody a čisticí zázrak je na světě. Vždycky mi pomůže od pupínků, podráždění i velkých bolavých podkožáků. Nechám působit zhruba 10- 15 minut, dokud maska nezačne zasychat a lehce pnout a smyju.

TIP: Smíchám dvě lžičky zeleného jílu, lžičku kvalitního kakaa a trochu vody. Kakao je bohaté na antioxidanty a minerály a po smytí mám vždycky pocit, že jsem na obličeji nikdy nic lepšího neměla. Pleť je krásně čistá a doslova září. Zelený jíl můžete zaměnit za bílý a navrch přidat pár kapek oleje a čoko maska bude vhodná i pro suchou a citlivější pleť.

Jíl většinou kombinuju s kyselinovým peelingem, který nanesu jako první krok. Inspirovala jsem se u trb a objednala si kyselinu mléčnou a kyselinu glykolovou. Zatímco druhá jmenovaná je na mě docela silná a obličej mi podráždí i po velmi krátkém čase působení, s kyselinou mléčnou jsem se skamarádila. Nechávám působit necelých 10 minut, smyju a nanesu jílovou masku. Jestli jíl umí sám o sobě skvěle čistit, tohle je ještě o kousek lepší a pleť je navíc krásně jemná.


Po jílové masce (a peelingu) to chce hutný bezvodý krém, balzám, olej, sérum,... prostě něco ultra pečujícího, co vrátí pleti hydrataci. Já jsem si oblíbila oleje a olejová séra. Mám jich na poličce načatých hned několik. Sérum pro problematickou pleť od Wooden Spoon s tamanu olejem má silnou bylinnou vůni (a i ten obal je dost svérázný a neposlušný), ale na pleti je úžasný. Bleskově se vsákne, pleť zklidní a zjemní. To stejné dělá i jojobový olej s éterickým olejem z jasmínu, který oproti předchozímu božsky voní. Jojobový olej (vlastně správně jojobový vosk) je z rostlinných olejů nejvíce podobný našemu přirozenému kožnímu mazu, takže jej bez problémů přijme jakýkoliv typ pleti, včetně mastné nebo mladé problematické.

Posledním je olej z chia semínek extrahovaný za studena pomocí CO2. Oproti běžnému lisování si zachová vyšší podíl účinných látek, v tomhle případě antioxidantů a omega mastných kyselin. Voní po oříšcích a krásně a rychle se vstřebává. Měl by aktivovat přirozené regenerační procesy pleti (ostatně asi jako většina olejů) a naučit pokožku hospodařit s vodou. Dle mého tak chia olej bude super hlavně pro smíšenou nebo sušší a dehydratovanou pleť.

Dodržujete zmíněné čtyři kroky v péči o pleť, nebo jedete vlastní osvědčený postup?

Komentáře

  1. Ty jo, to by mě nenapadlo pleť nemazat, ale na druhou stranu, proč ne. Kdysi jsem mívala mastnou pleť, a nutila jsem se do mazání. Teď se to změnilo na smíšenou, takže se mažu už tak nějak automaticky. Ráno se teda nemyju ani vodou, pleť nechávám tak jak je, přijde mi to v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono cokoliv děláš s pletí/ se svým tělem a pocitově ti to přijde v pořádku, tak je to správný směr a má to tak být.

      Vymazat
  2. Ráno smyju nečistoty z noci, namažu a nalíčím, večer odlíčím, ale už nemažu, do postele to prostě nesnesu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, taky jsem jednu dobu měla pocit, že večer na pleti nic nesnesu a že se pod tím krémem doslova dusím...

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!