Recenzovat či nerecenzovat?

Co si budeme říkat, blogů s více či méně zdařilými recenzemi produktů je jako hub po dešti. Klasické psané recenze, youtube videa i insta stories. A je jedno, jestli jedete v konvenční nebo přírodní kosmetice. Prostě je všude přerecenzováno a mě docela překvapuje, že to ještě někoho baví číst. Mě teda už ne. A nebaví mě to už ani psát. Čehož jste si asi už všimli, vzhledem ke skoro roční odmlce…

A tak jsem si říkala, jak to pojmout. Protože v přírodní péči jedu stále a intenzivně, nakupuju, zkouším a chtěla bych se s vámi podělit o zajímavé produkty ale různé poznatky a tipy. Navíc jsem zjistila, že spousta lidí, co (přírodní) kosmetiku používá nebo by ji používat chtělo, vlastně ani neví jakou kombinaci produktů zvolit, jak je používat, čemu se vyhnout a tak dále. Že spousta e-shopů na ně chrlí přírodní produkty a oni vlastně ani pořádně neví co vybrat. Nejsou si jistí, jestli ten high end přírodní krém za dva tisíce opravdu potřebují, a jestli neexistuje nějaká levnější a stejně dobrá varianta.

Na (čistě) přírodní kosmetice jedu už pátým rokem, hodně jsem toho vyzkoušela, hodně produktů mi vyhovovalo a některé taky ne. Naučila jsem se číst složení a zjistila jsem, co je pro moji pleť dobré. A přesně tohle bych vám ráda předala. E-shopy sice překypují hydroláty, oleji a séry, ale už většinou neříkají jak a kdy tyhle produkty použít, jak z nich vytřískat maximum pro vaši pleť. A tak máte doma olej, který mažete na suchou pleť a divíte se, že je pořád dehydratovaná. Vždyť přeci olej, ne…?

Zavítala jsem sem po roce, procházela jsem si starší články a tak. No, co vám budu říkat, úplně první příspěvky nejsou žádná hitparáda po všech stránkách a rozhodně nemám chuť se nikomu chlubit, že jsem dřív používala Biodermu nebo Garnier. Ale na druhou stranu je fajn vidět ten vývoj, kterým jsem si prošla. Ať už se jedná o změnu kosmetického arzenálu, jiného pohledu na pleťovou péči celkově, … Jakákoliv změna v životě není ze dne na den a já jsem neměnila jen ošklivé lahvičky za ty pěkné přírodní.

Začala jsem se zajímat o psychosomatiku, astrologii, léčivé drahé kameny a další věci, které nás i naše tělo každodenně ovlivňují. Pak vám najednou všechno do sebe začne zapadat jako puzzle. Že za nekvalitní pletí není nevhodný krém, ale moje hlava, která mi všechny moje nejistoty a konflikty reflektuje právě na stavu pokožky. Že vás z druhého člověka, jeho negativních myšlenek a špatné energie může rozbolet hlava a následně se ještě pozvracíte. Protože všechny tyhle pochody a nemoci se v našem těle nedějí jen tak. Tělo a mysl reagují na podněty z okolí, které si (možná) vy sami ani reálně neuvědomujete. A skrz bolest hlavy, migrénu, akné, kašel a mnohé další citelné tělesné symptomy se vás na ně snaží upozornit a přinutit k adekvátní reakci. Na vás už pak ‚jenom‘ je, jak a jestli vůbec si tyto signály přeberete a jak s nimi budete dále pracovat. A to je dlouhá a náročná cesta. Takže ano, na ten Garnier hrdá nejsem, na druhou stranu vidím ohromný posun vpřed jak v přístupu ke kosmetice jako takové, tak i v přístupu k sobě a to je fajn.

Tím se trochu obloukem dostáváme k tomu, co se tady dál bude a nebude objevovat. O své postřehy bych se chtěla podělit se zkušenými přírodními harcovníky i s těmi, kteří tápou třeba při výběru krému. Chtějí přejít na přírodní kosmetiku, ale neví jak na to a cítí se nejistě. Nechci tu psát nic z pohledu autority, chci jen vycházet ze svých vlastních zkušeností, pocitů a dojmů, které mohou někoho dalšího na tuto cestu přivést a ulehčit mu cestování.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru