Moje jarní změny na kosmetické poličce (2018)

Na tuhle část roku se vždycky těším. Už nemusím řešit punčochy, které si vždycky nejpozději druhý den roztrhnu, venku je hezky teplo a lidi jsou najednou nějak přívětivější. A protože jsem kabáty a svetry vyprala a schovala do skříně a vytáhla lehké šaty, podobně jsem odlehčila i pleťové péči.


Celkově, péče o pleť by v teplejším počasí měla být více odlehčená a hlavně hydratační. Pokud chcete něco sofistikovanějšího než krém na bázi vody, hledejte šťávu či gel z Aloe vera nebo březovou šťávu. Jestli cítíte, že pleť potřebuje ještě něco navíc, vyřešte to sérem nebo olejem pod krém při večerním mazání.

Fajn je zařadit denní péči s ochranným faktorem nebo prostě jenom používat minerální make-up, který to SPFko taky má, byť není nijak závratně vysoké a není garantováno na obale. Na druhou stranu, na normální nepřecitlivělou pleť a do města bohatě vystačí SPF 10- 15.

A co jsem s příchodem teplého počasí vyměnila na poličce já?

Přes zimu jsem mazala relativně vydatně se šalvějovým lotion od Martiny Gebhardt, ale ten je na mě do teplého počasí až moc výživný (respektive obsahuje hodně olivového oleje a másel, díky kterým je 'těžký').

Chtěla jsem tedy sáhnout po další osvědčené klasice, kterou je hydratační gel od Santaverde. Ale moje pleť se evidentně s věkem mění a mě po pár namazáních vyskákala ložiska boláčků. Že by reakce na kvalitní Aloe, jako má i Mitsuuko? Nebo na prášek z mořských řas? Nebo...? Tak nebo tak, mám skoro plné balení gelu, na který jsem se strašně těšila a jen na sebe smutně koukáme.
Poznámka: hydratační gel se teď vyrábí ve dvou variantách, tedy té původní, parfemované (viz foto) a pak nově bez parfemace (ohne duft). Nová verze má i pěknější a kratší méně komplikované složení.

A tak jsem se nakonec uchýlila ke krému s opunciovým olejem od Argandie, který už jsem měla dvakrát a stále jsem z něj nadšená jako poprvé. Opuncie je podobně jako argan anti-age, ale má lehčí texturu, lépe se vstřebává a je tak vhodná i pro mastnější pleť či pokožku s nedokonalostmi. V krému je sice i glycerin, ale na pleti je to nekonfliktní, krásně se to vsákne, nelesknete se a přesto máte pocit pořádné výživy. Plné balení není nejlevnější, ale zas vám s přehledem vydrží 5- 6 měsíců.


Na make-up, SPFko a podobně mě neužije, i když s minerálním make-upem jsem už párkrát koketovala, a tak s příchodem jara vždycky spíš tónuji a rozjasňuji.

Bronzující fluid od Martiny Gebhardt mám už druhé balení. První mělo snad 100 ml a trvalo mi věky, než jsem se dostala na dno. A teď jsem si ho moc ráda koupila znovu. Akorát teda výrobce zmenšil velikost a je to už jenom 30 ml mrňous. Fluid je krásně lehoučký a jemně zabarvený výtažky z mrkve a rakytníku. I když vypadá tmavě, pleti se hezky přizpůsobí a hned vypadáte opáleně a svěže... a bez velkých třpytek.

Přesto mi to nedalo a prubla jsem i novinkovou Mádaru CC krém. Ten je dostupný ve dvou odstínech: Light beige je podle mě fakt pro sněhurky, které jsou i teď stále bledé, zbytek sáhne po Medium beige. Krém má i SPF 15, obsahuje šťávu z Aloe vera, výtažky z rakytníku, třezalky a dalších pěkných severských bylinek. Voní jemně sladce jako sušenky a na pleti je opravdu příjemný. Hezky sjednotí, trochu rozjasní a udělá pěkný odpočatý vzhled. Na to, že obsahuje glycerin na vyšších místech složení, je i na mé pleti nekonfliktní. Za mě určitě ano, jsem s ním více spokojená třeba než s BB krémem od Weledy, který je sice co do efektu taky fajn, ale má glycerin hned na druhém místě a je fest ucpávací a pleť se mi pod ním potí.


Místo peelingových kyselin (kyseliny mléčné) jsem na poličku zařadila mechanický peeling. Sice jsem měla na tenhle od Burt's Bees zálusk dlouho, ve výsledku to nic nedělá. Meruňkové pecky jsou namlety docela hrubě, což by mi sice vyhovovalo, ale je jich tam moc málo, takže obličej spíš šudláte takovým krémíkem. Na tělo možná dobrý, ale na obličej to spíš nechcete.

Proto jsem zalovila v šuplíku a vytáhla lufu, která nikdy nezklame. Používám jí většinou ráno, jenom namočím hubku i obličej a lehce promasíruju. Je hrubá tak akorát, hezky pleť prokrví a hlavně vydrží věky. Můžete ji použít samozřejmě i v kombinaci s oblíbeným gelem/pěnou/čímkoliv jiným.


S teplým počasím jsem si přihodila do kabelky růžový hydrolát. Sice mám ráda jaro, ale zároveň patřím k lidem, kterým je při teplotách nad 20°C neskutečné horko, potí se, rudnou... a tak se osvěžující sprška během dne rozhodně hodí. Tělovým sprejům od Alverde apod. jsem se už naučila vyhýbat, protože většinou obsahují glycerin a při opakované aplikaci na pleti lepí.

Mám tak doma velkou láhev růžovky a vždycky si kousek přelívám do malého spreje. Nejraději mám Zahir, který je mi na pleti pocitově nejpříjemnější a taky krásně věrně růžové voní. Fajn je i růžovka od Purity Vision. Její kvalita dřív docela dost kolísala, ale od té doby, co je v potravinářské kvalitě, je všechno v nejlepším pořádku. A hlavně, je to velké 250 ml balení.


Letos jsem si snad poprvé v životě pořídila i jarní vůni. Dlouho jsem s koupí Pacifica otálela, měla nejdřív jen malé balení v roll-onku (které se velmi brzy zkazilo) a nakonec koupila flakon. Není nijak velký, jen 30 ml, v obyčejné krabičce, jen tak lahvička bez víčka... Ale ta vůně za to stojí! Mix šeříků (takových těch velkokvětých tmavě fialových) a konvalinek, mých nejoblíbenějších jarních květin. Vůně se nijak zvlášť nevyvíjí, prostě květinovka od začátku do konce, ale zas musím pochválit její stabilitu (moje dříve oblíbená šeříkovka od Yves Rocher mi po změně receptury na kůži do pár desítek minut 'zkysne' a já cítím jen neurčitý smrad).


Co jste s příchodem jara vyměnili na poličce vy? Pořizujete si nějaké produkty do teplého počasí, které podle vás za to opravdu stojí?

Komentáře

  1. Růžovou vodu jsem kdysi používala moc ráda :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžovka je super! Už jenom díky té příjemné věrné květinové vůni, 100% nejlepší ze všech hydrolátů. A pak taky to multifunkční využití... mít doma litr je málo! :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem změnila názor na Mádaru

Co mi (trochu) pomohlo na rozšířené póry

Flíčky po akné? Žádný problém!