Vyzkoušeno (jaro 2018)

Když jsem před Vánoci mlsně koukala na adventní kosmetické kalendáře, narazila jsem u trb na skvělý nápad: adventní kalendář ze vzorečků, které mám nasyslené doma. Sice to není žádné překvápko, ale kdysi jsem ty produkty zkusit chtěla, tak bych je asi měla vypotřebovat... Tahle tendence, 2- 3 vzorky týdně, mi zůstala i po Novém roce a tak bych vám chtěla ukázat to nejzajímavější či nejprofláknutější, co mi poslední dobou prošlo pod rukama.


Po několika letech váhání jsem si konečně pořídila šeříkový parfémek od Pacifica a k němu rovnou i několik vzorečků na vyzkoušení. Co kdyby náhodou, že jo... Šeřík, neboli French Lilac, je mým jasným favoritem, čistá květinová vůně, šeřík šmrncnutý konvalinkami. Jako druhá mě zaujala Persian Rose, která je lehce pudrová, malinko květinová a docela sladká. Docela mi připomíná ovocné žvýkačky a ta růže je cítit malinko až někde v pozadí... klasickou květinovku nečekejte. Špatný není ani Tuscan Blood Orange, který mi evokuje navoněné tělové spreje z Avonu. Vůně je šťavnatá a ovocná, na závěr malinko nahořklá, ale je jemná a nepůsobí lacině jako ten Avon. Další dvě vůně nejsou úplně můj šálek kávy... respektive, ty vůně příjemné jsou, ale uvítala bych je spíš třeba v tělovém mléku. Tahitian Gardenia je sladce květinová, na závěr malinko nahořklá a ze všeho nejvíc mi připomíná vůni takových těch opalovacích krémů v oranžovo bronzových tubách. Waikiki Pikake je nahořklá po citrusových plodech, z počátku řízlá trochou vanilky a rozhodně z ní cítím jasmín. Celkově je to sladko hořký mix, taky mi evokuje jakousi opalovací/poopalovací péči.

Narazila jsem na malou českou značku Fresha, která má v nabídce celkem šest vůní na bázi rostlinných a éterických olejů, což mi je velmi sympatické. Ale nakonec mi zavoněla pouze jedna, a to Fresha no.1. Celkově, tyhle parfémky mi přijdou dost překombinované, navíc jednotlivé složky se k sobě ani moc nehodí... Třeba zrovna ta no.1: Sladká květinová vůně, na pozadí s citrusy okořeněnými sladkým fenyklem a svěží meduňkou. Navíc si nejsem jistá, jestli při míchání byla zohledněna rozdílná výdrž (těkavost) vybraných éterických olejů, a tak se mi po chvíli stane, že ze sebe cítím jakýsi 'chumel' vůně, ale pořádně nedokážu identifikovat jednotlivé složky a je to takové nijaké. No. 1 mi voní jako sladké ovocné bonbóny, lehce střižené vůní květin, na závěr malinko nahořklé... ale nic zapamatovatelného.


Maska s ovocnými kyselinami od Kypris Glow Philtre mě docela bavila. Je gelová a stačí jí malinko. Pleť hezky zjemní a projasní, vůbec nepodráždí. Maska je mnohem jemnější než třeba kyselina mléčná od Bravury, mohla jsem ji na obličeji bez problému nechat nějakých 20 minut. Když bych ale měla vzít v potaz poměr cena/výkon, asi za to nestojí. Stejné účinky dostanete právě od Bravury, jen ta aplikace není tolik komfortní a chce si to trochu pohlídat dobu působení. Ale zas ušetříte dva litry na jinou kosmetiku ;-)

Aurelia Probiotic Brightening Botanical Essence má pleť osvěžit, rozjasnit a tak dále. Nevím, je to taková svěže bylinkově vonící vodička a rozprašovač je super jemný, takže i nějaký pocit toho osvěžení by tam byl. Má se aplikovat na odlíčenou pleť před krémem/olejem/sérem, což je příjemné, ale stejně vám poslouží jakýkoliv hydrolát za pár korun.


Co mě docela nadchlo, je běloruská značka Sativa. Moc se mi líbí složení, ve kterém najdete různé výtažky a oleje extrahované za pomoci CO2 (oproti běžným výtažkům tak obsahují vyšší podíl účinných látek). Složení celkově je zajímavé, neokoukané a nepřekombinované. Třeba takový denní krém pro citlivou mastnou pleť krásně voní po levanduli a dalších bylinkách, je lehoučký, jemný a přesto dostatečně pečující (a to mastnou pleť už dávno nemám). Prubla jsem ještě několik dalších krémů a vše je hezky voňavé, lehké a přesto krásně hydratační. Jen mě teda docela naštvalo, že některé krémy mají složení nádherné, v jiných je palmový olej a ještě ve společnosti glycerinu!

Moc se mi líbí i nové olejové kapsle Primrose Caps od Martiny Gebhardt. Je to vlastně směs olejů z pupalky, arganu, mandlí atd. s výtažky z mrkve, rakytníku a prvosenky. Díky výtažkům je hezky do oranžova, ale na pleti to moc není vidět, spíš jí jen projasní. Voní bylinkově a malinko nahořkle, ostatně, jak je u všech produktů od Martiny zvykem. Jinak je to skvěle pečující regenerační olej, určitě vhodný i pro smíšenou a mastnější pleť, třeba po čisticí masce nebo po opalování.

Co zajímavého jste poslední dobou vyzkoušeli vy?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Flíčky po akné? Žádný problém!

Kokosák na afty

Jak jsem změnila názor na Mádaru